Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2019

Συνέντευξη του Γιώργου Πανταζή στο Polismagazino




Τι είναι η ζωγραφική για εσάς; μια μορφή προσωπικής έκφρασης; ανάγκη για δημιουργία; επικοινωνία; ή κάτι άλλο;

Για εμένα η ζωγραφική είναι ένας τρόπος έρευνας, αναζήτησης και ζωής. Θεωρώ πως πρώτα απ’ όλα την ζωγραφική την ζεις. Η ζωγραφική πρέπει να γίνεται βίωμα για τον καλλιτέχνη ζώντας μέσα στην τέχνη του και μέσω των αναζητήσεων του αυτό να γίνεται βίωμα και επικοινωνία με τους άλλους. Το δυσκολότερο κομμάτι του ρόλου ενός καλλιτέχνη είναι να καταλάβει πως δεν δημιουργεί έργα για τον εαυτό του αλλά για τους άλλους. Η ανάγκη για δημιουργία που είχε, έχει λυθεί την πρώτη φορά που δημιούργησε κάτι στην ζωή του. Έχοντας αυτό ως δεδομένο, αρχίζει και γίνεται μια συνήθεια ερευνητικής διαδικασίας η οποία πάντα γεννά ερωτήματα. Έτσι, στην πορεία πολλά ερωτήματα από αυτά, είναι απαντήσεις για άλλους, με αποτέλεσμα η δημιουργία να είναι αέναη.





Πώς θα χαρακτηρίζατε τον εαυτό σας ως εικαστικός;

Θα με χαρακτήριζα χρωματικό καλλιτέχνη. Με ενδιαφέρει πάρα πολύ να παίζω με τις σχέσεις των χρωμάτων στα έργα μου και να δημιουργώ ιστορίες μέσα στην φαντασία του θεατή. Δεν με ενδιαφέρει τόσο πολύ το αντικείμενο που ερευνώ αλλά περισσότερο η σχέση του με κάτι άλλο. Το κενό με λίγα λόγια που δημιουργείται ανάμεσα στα αντικείμενα ή στα άτομα. Θεωρώ πως η φαντασία είναι μια μικρή λίμνη που ο καλλιτέχνης την φροντίζει προσπαθώντας να διατηρήσει ή να εμπλουτίσει την ισορροπία του οικοσυστήματος που ζει σε αυτήν.







Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσής σας ως εικαστικός;

Πηγές έμπνευσής μου θεωρώ πως είναι πράγματα ή καταστάσεις οι οποίες είναι απλές, αλλά μέσω της φροντίδας του ανθρώπου γίνονται περίτεχνες και ανάγονται σε τέχνη . Με ενδιαφέρει πάρα πολύ να συνομιλώ και να αποκαλύπτω τις χρωματικές σχέσεις που κρύβουν αυτές οι καταστάσεις όπως είναι τα λουλούδια, ανθοδέσμες, λίμνες με νούφαρα, λαϊκές αγορές, μπονσάι κ.α.

Με ποια προσωπικότητα της Τέχνης θα θέλατε να έρθετε σε διάλογο και με αφορμή ποιο θέμα;

Πάντα θα με ενδιαφέρει ως θέμα διαλόγου το χρώμα, ο τρόπος που κινείται στην καθημερινότητα μας και πως οι σχέσεις του όταν αυτές απλώνονται στον χώρο, μας ενεργοποιούν. Ένας καλλιτέχνης που θα μου άρεσε να έρθω σε διάλογο γύρω από αυτό το θέμα είναι ο κινέζος σύγχρονος ζωγράφος Zhang Enli. O Zhang Enli είναι ένας ζωγράφος που θαυμάζω και στο συγκεκριμένο διάστημα με εκφράζει η έρευνα που κάνει, για το πώς μπορείς να βγάλεις την ζωγραφική στον χώρο και να την κάνεις ταυτόχρονα περιβάλον.





Θα μπορούσατε να ασχοληθείτε με κάποια άλλη μορφή τέχνης εκτός της ζωγραφικής;

Σαφώς και η ζωγραφική είναι ένα μέσο δημιουργίας, έρευνας και αναζήτησης, όπως είναι όλα τα μέσα που επιτελούν αυτόν τον σκοπό στην τέχνη. Οπότε, ναι θα μπορούσα να ασχοληθώ με όλες τις μορφές τέχνης. Στόχος όμως είναι, να είναι πάντα διακριτή η γραφή μου σε όποιο μέσο επιστρατευτώ για να πω και να επικοινωνήσω την τέχνη μου. Άλλωστε ζούμε σε μια εποχή που είναι άκρως πολυμεσική και απαιτεί από τον καλλιτέχνη να έχει γερά αντανακλαστικά, ώστε πάντα ότι και να κάνει να είναι ο εαυτός του.

Αν επιλέγατε μια διαφορετική εποχή για να ζήσετε και να δημιουργήσετε ποια θα ήταν αυτή και με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι θα εκφραζόσασταν καλλιτεχνικά;

Αν και πιστεύω πως κάθε καλλιτέχνης είναι παιδί της εποχής του και είναι λίγο ανώφελο να μπαίνουμε σε τέτοιες υποθέσεις, δεν θα επέλεγα μια πολύ παλιά εποχή, αλλά θα επέλεγα στην ηλικία που είμαι να ζούσα στις απαρχές της τεχνολογικής επανάστασης και δημιουργίας του ίντερνετ και των προσωπικών υπολογιστών, κάπου στο 75 με δεκαετία του 80. Είναι μια εποχή με πολλές αλλαγές και εκρήξεις νέων ιδεών. Πάλι με την ζωγραφική φαντάζομαι θα εκφραζόμουν, αλλά θεωρώ πως η ίδια εποχή θα μου έδινε πολλά ερεθίσματα με όλα αυτά που εισήγαγε σταδιακά στην ζωή του ανθρώπου.



Ποια είναι η σχέση του δημιουργού με το έργο του;

Καταρχάς, δεν πιστεύω ότι τα έργα για έναν καλλιτέχνη είναι τα παιδιά του. Τα έργα για έναν καλλιτέχνη είναι ο τρόπος να βάλει κάτω τις αναζητήσεις του. Το έργο που προκύπτει από αυτόν τον εσωτερικό διάλογο είναι αυτόνομο, αυτονόητο και μπορεί να σταθεί χωρίς τον καλλιτέχνη για την παραγωγή νέας φαντασίας και διαλόγου με τους άλλους. Έχω πάντα στο μυαλό μου ότι δεν κάνω κάτι μόνο για δική μου ευχαρίστηση, αλλά σκοπός είναι να γίνει βίωμα και να αλληλεπιδράσει με μερικούς ανθρώπους.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Προσπαθώ να μην προκαθορίζω το μέλλον ή να έχω σχέδια, γιατί αυτό δεν βοηθάει πολύ στον μετασχηματισμό και στην εξέλιξη της τέχνης μου. Πάντα καταπιάνομαι και με γοητεύει κάτι διαφορετικό το οποίο προσθέτει κάτι στην ζωή μου. Έτσι όλα αυτά με οδηγούν και προσπαθώ να προσαρμόζομαι σε ότι και αν προκύψει . Γιατί κάθε στιγμή της ζωής μας έχει το βάρος και το βάθος να την κάνει σημαντική , όπως είναι και τα έργα τέχνης.

http://pandazisgeorge.com

http://linktr.ee/pandazis

ko-fi.com/pandazis

Βιογραφικό

Αποφοίτησε από την Σχολή Καλών Τεχνών Φλώρινας το 2016 με “Άριστα”. Στο δυναμικό του έχει συμμετοχές σε ομαδικές, συνεργατικές εκθέσεις και διοργανώσεις μεταξύ άλλων στην Αrt-Athina. Πέντε ατομικές εκθέσεις, στην γκαλερί Λόλα Νικολάου στην Θεσσαλονίκη (Νέα Ισημερία, 2016, Άτροπος, 2017 και Το κοντινό υπερπέραν, 2019) και στην γκαλερί Τεχνοχώρος, Αθήνα (Μικρομέρια, 2016 και Street Market, 2019). Διακρίθηκε στην Διεθνή Μπιενάλε Σχεδίου του Όστεν των Σκοπίων του 2016 και στην Διεθνή Μπιενάλε ακουαρέλας της Ινδίας του 2017. Από το 2018 υπηρετεί ως αναπληρωτής καθηγητής εικαστικών στην Πρωτοβάθμια Ρεθύμνης διοργανώνοντας παράλληλα παιδικά workshop και εικαστικά-εκπαιδευτικά Residency οπως (Plakias Art Residency 2019). Έχει συνεργαστεί με την γκαλερί Ζουμπουλάκη, Αθήνα την γκαλερί Λόλα Νικολάου, Θεσσαλονίκη και την γκαλερί Τεχνοχώρος, Αθήνα.

Πηγή : Polismagazino

2 σχόλια: