tag:blogger.com,1999:blog-1969412647606078823.post2323778322538335787..comments2023-10-26T14:32:20.834+03:00Comments on Φλώροι Εικαστικοί: X. Μποκόρος: Λόγοι της ποίησης και της ζωγραφικήςAntoniou Nikolashttp://www.blogger.com/profile/12869644308307484017noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1969412647606078823.post-50798194163132569432013-10-08T22:49:54.703+03:002013-10-08T22:49:54.703+03:00Ελληνική κεραμική σελίδα 60 -Γιώργος Σπανουδάκης, ...Ελληνική κεραμική σελίδα 60 -Γιώργος Σπανουδάκης, γλύπτης κεραμέας<br />_____________________________________________________________________________<br /><br />ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ<br /><br />Η διαισθητική γραφή των εικαστικών καλλιτεχνών και η προσωπική δεξιοτεχνία νομίζω ότι συχνά εμπεριέχει από τη φύση της τεχνική και τέχνη, αλληλοσυμπληρούμενες σαν δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. <br /><br /><br />Ας ονομάσουμε ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ την a priori πορεία διαισθητικής <br />γραφής, με ταύτιση διαίσθησης και πράξης για την αποτύπωση <br />νέας παραστατικής μορφής. <br />α) Την ανάπτυξη με σπουδή της δυνητικής ικανότητας διορατικής <br /> γραφής για την ανάδειξη πνευματικής μορφής με απτά μέσα. <br />β) Την εννοιολογική δράση και δραματοποίηση, ως αποτέλεσμα της <br /> χειρονομίας εικαστικής αφήγησης και έκφρασης εγγενούς Λόγου. <br /><br /><br /><br />Ας δεχθούμε ότι η ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ είναι η εγγενής ικανότητα (ταλέντο) και το αποτέλεσμα μελέτης που οδηγούν στην αναγνώριση της ανθρώπινης πνευματικής μορφής της δημιουργίας στο πλαίσιο της φιλοσοφίας της τέχνης. <br />α) Η επικοινωνία με διαισθητικό στοχασμό και ερμηνεία της μορφής, <br /> συγκίνηση, ομορφιά, σύνθεση, ποίηση, πνευματικότητα κτλ.<br /> β) Η κριτική παρουσίαση και η ανάδειξη του έργου τέχνης.<br /> γ) Η ανάδειξη της αρμονίας μέσω της τέχνης στην καθημερινή ζωή.<br /><br /> <br /><br />Το ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ το αντιλαμβανόμαστε με τις αισθήσεις μας ως αυτόνομη ποιητική σύνθεση, το αποτέλεσμα της δημιουργικής πορείας διαισθητικής γραφής.<br />α) Μια ενότητα-οντότητα ως παλμός δράσης εγγενούς Λόγου.<br /> β) Το εμπειρικό αποτέλεσμα της γραφής νέας εικαστικής μορφής. <br /><br />Τις πνευματικές αξίες δεν τις καθορίζουν οι εφήμερες ερμηνείες. Οι προσεγγίσεις όμως αυτές νομίζω ότι αντανακλούν αποδεκτές απόψεις στους εικαστικούς και κριτικούς. Χρειάζεται ένα ευρύτερο περιβάλλον συλλογικής δημιουργίας και πληροφόρησης για να πλαστεί μια πληρέστερη άποψη, με διασπορά της ειδικής γνώσης, με μεστότερα παραδείγματα ως αποτέλεσμα της ερευνητικής διδασκαλίας με διάλογο, κριτική σκέψη, ερευνητική αναζήτηση, αντίλογο, στοχασμό, διαλεκτική, διορατική σύλληψη κτλ. δηλαδή Παιδεία.<br />_______________________________________________________________________________<br />George Spanoudakishttps://www.blogger.com/profile/11309162934865331828noreply@blogger.com