Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2016

little house


Φλωρεντία – Florina: Mια ξεχωριστή συλλογή του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας



Από της 26 Αυγούστου 2016 στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Φλώρινας εκτίθενται έργα της συλλογής του Μουσείου που συγκροτούν δύο ενότητες. 
Η πρώτη ενότητα που είναι στο ισόγειο του Μουσείου παρουσιάζει τις δωρεές έργων καλλιτεχνών της Φλωρεντίας από το 1996 ως σήμερα. Είναι μια αξιόλογη συλλογή από χαρακτικά έργα, λιθογραφίες, οξυγραφίες, λινόλεουμ και άλλες τεχνικές όπου οι περισσότεροι καλλιτέχνες είναι καθηγητές Πανεπιστημίου στην Ιταλία.

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

Street art - Άγιος Κωνσταντίνος - Καλοκαίρι 2016


Καλοκαιρινές δράσεις. Με αφορμή του πολιτιστικό καλοκαίρι (2016) του Αγίου Κωνσταντίνου μια ομάδα 3 νέων φίλων καλλιτεχνών, προσδίδουμε μια καλλιτεχνική αύρα στο χωριό.Παράλληλα με 3 εικαστικές εκθέσεις και εγκαταστάσεις στο κέντρο της πλατείας,  ζωγραφίσαμε την πλατεία του χωριού, τον πεζόδρομο, σημεία μέσα στο χωριό, μαγαζιά, βιτρίνες και δώσαμε χαμόγελα σε μικρούς και μεγάλους..!!  








Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016

Πηνελόπη Γαίτη: «Θεατρικές ατμόσφαιρες που οδηγούν σε αφήγηση....




Σχέσεις ενότητας και αλληλοσύνδεσης του εσωτερικού με τον εξωτερικό λόγο: Ρομάντζα ανεξήγητα, μυστικές πορείες, διάλογοι που οδηγούν σε εσωτερικές ψυχικές αναδιπλώσεις που οδηγούν κι αυτές με τη σειρά τους στη δημιουργία μιας εκλεπτυσμένης ατμόσφαιρας που  μπορεί να υφίσταται στο φως..που μπορεί να αρμέγει ιδέες απ’ το σκοτάδι και επαμφοτερίζοντα στοιχεία πέριξ αυτού μετουσιωμένα ως σκια, ως χρώμα, ως ατμόσφαιρα. Μια βελούδινη κουρτίνα, μια μοιραία υφή..μια μαύρη δαντέλα,αφήνει να διακρίνεται ένας δεύτερος εαυτός, ένα φτερό σαλεύει στο μισοσκόταδο περίεργα...η ατμόσφαιρα είναι ρευστή και περίεργη....αναμένει να εκφραστεί με το λόγο που συνιστά το πρωτογενές υλικό που κλέινει μέσα το κείμενο ως αντιστοιχία με τη σωματικότητα, το κείμενο ως γλωσσική ολοκλήρωση, το κείμενο ως ηχητική παρέλαση λέξεων, το κείμενο ως αποφορά συνειρμών.....οι ατμόσφαιρες χέρι με χέρι με τα κείμενα που ως αφήγηση εκφράζουν την αλήθεια, που όμως αφού είναι θεατρική υπερτονίζεται, συχνά, και βάφεται πιο έντονα αναζητώντας την υπαρξή της μέσα από την τραγικότητα, μέσα από οράματα μυθιστορηματικά που έχουν το δικό τους ρόλο στο φως και τη σκιά της σκηνής. Πάνω σε αυτή κυλάνε αιώνες συμπυκνωμένης σοφίας που αναζητάνε την έκφραση, γιατί η τέχνη πάντα έρεε σε μονοπάτια που κάθε φορά τεκμηριώνονταν από γενναίες δόσεις φαντασίας......τα φώτα χαμηλώνουν ...η μυθιστορία ξεκινά..οι σκιες μεγαλώνουν....η ατμόσφαιρα αλλάζει ....η παράσταση αρχίζει......................................................................................



Από σένα για μένα

Ακόμα και αν γνώρισα πίσω από το κρανίο τι χρώμα υπάρχει
και αν γεύτηκα την υφή του εσωτερικού δέρματος

"Βεροιείς αεί ποιούσι..." της Κατερίνας Καροίλια






Από 14 Οκτωβρίου έως 10 Νοεμβρίου 2016 λειτουργεί έκθεση με τον τίτλο «Βεριοίς αεί ποιούσι…» στη γκαλερί Παπατζίκου, Ελ. Βενιζέλου 43 στη Βέροια. Σένα χώρο παρουσίασης, διαμόρφωσης  και προβολής τέχνης όπως αυτός της γκαλερί η κυρία Εύα Παπατζίκου ποιητικά και εμπνευσμένα, στα πλαίσια του εξαιρετικού τρίπτυχου «τέχνες, γράμματα και κρασί», μας συστήνει Βεριοίς που διαβιούν ή δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Βέροιας.
Σε μια προσπάθεια νε ξεχάσουμε ότι τέχνη είναι  ότι περιορίζεται στο στενό πλαίσιο του τελάρου, στο χώρο της γκαλερί σμίγουν γόνιμα

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2016

Συμμετοχή της απόφοιτης του ΤΕΕΤ Ειρήνης Πουλιάση στην εικαστική έκθεση Oblivion στην Ιταλία.


Η απόφοιτος του 3ργαστηρίου Ειρήνη Πουλιαση επιλέχθηκε να συμμετάσχει στην διεθνή  έκθεση Oblivion που διεξαχθεί στην Vittoria της Ιταλίας τον Μάρτιο στον ιστορικό χώρο και Γκαλερί Giuseppe Mazzone και σε επιμέλεια του Ιταλικού καλλιτεχνικού οργανισμού Mpgart.
To έργο "Spina Finis" (Our Foot) επιλέχθηκε να συμμετάσχει και να εκπροσωπήσει την ελληνική συμμέτοχη στην έκθεση

PROJECT:''PUZZLE'' (ΣΜΥΡΝΗ)



Project: ''Puzzle'' (Σμύρνη)  σε εξέλιξη

http://issuu.com/elenikesis/docs/puzzle________________?workerAddress=ec2-54-208-203-7.compute-1.amazonaws.com

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

''Οι μόνες στιγμές που σκεφθήκαμε σοβαρά ως έθνος, ήταν στις καταστροφές''


To 1989 (τότε που το σκάνδαλο Κοσκωτά, η ένωση της Αριστεράς και η σχέση του Αντρέα με τη Μιμή μεσουρανούσαν στην πολιτική ατζέντα) o Μάνος Χατζιδάκις έδωσε μια ραδιοφωνική συνέντευξη. Και είπε πράγματα που 27 χρόνια αργότερα είναι επίκαιρα...

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

Είναι απ' τους καλύτερους κροστούς στον κόσμο και είναι κουφή!

Σε αυτή την εκρηκτική παράσταση, η κωφή περκασιονίστα Έβελιν Γκλένι εξηγεί πως το να ακούμε μουσική σημαίνει πολύ περισσότερα από την αντίληψη των ηχητικών κυμάτων.
                                                   ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ
Αποτέλεσμα εικόνας για Η Έβελιν Γκλένι μας διδάσκει να ακούμε

Μαρί Θεοφίλου, Πτυχιακή εργασία "Secrets de famille"


Στην Ζωή!...

Toshio Saeki


Στη παράλληλη διάσταση της Τέχνης, το άσχημο είναι όμορφο, το όμορφο ανικανοποίητο, το λάθος ευτύχημα και το σωστό γελοίο ανέκδοτο

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2016

Στοχεύοντας στο κενό



Αφού η πράξη δεν φέρει αποτελέσματα ας τροποποιήσουμε τη φύση της. Ίσως μέσω της μη-πράξης, μέσω της μη-υλικότητας, μέσω της μη-λογικής να δραστηριοποιηθεί η
συνείδηση μας σε άλλο επίπεδο.

Στρατιωτικά / Πανταζής #5


 Προσωπογραφία με μολύβι και μαρκαδόρο σε χαρτί.

Γάτα με μολύβι και μαρκαδόρο σε χαρτί.

Ρόζα Πλαστήρα - Έκθεση στο ''The Factory''


Από 1-10-1016 έως 31-10-2016.

Αθανάσιος Μπαμπάνης -Πεθαίνοντας με παλμο

                                                  ''ΠΕΘΑΙΝΟΝΤΑΣ  ΜΕ ΠΑΛΜΟ ''

     










   








 Μόνο αυτός που θα διεκδικήσει το μυαλό και το χαμόγελο μου
Μόνο αυτός που θα επιβιώσει στο όνομα μου
Μόνο αυτός που θα κάνει σαν παιδί αλλά και σαν τον γεμάτο δέος θεό
Μόνο αυτός που θα πάει κόντρα στον ορμητικό μικροαστικό ποταμό
Μόνο αυτός που θα πάει κόντρα στην οικογένεια και στον ζοφερό εαυτό του
Μόνο αυτός ο άνθρωπος θα πάρει την καρδιά μου ,ξεριζωμένη από τα
Ίδια μου απαλά χέρια.




Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

Πηνελόπη Γαίτη: «Αλίκη...μεταμορφώσεις σε νέους διακειμενικούς χρονοτόπους...»




Ο λογοτεχνικός χρόνος είναι ένα ανθρώπινο εφεύρημα που κυλάει εκτός των πλαισίων της αληθινής ζωής. Οι χρονοτόποι  συχνά διατρέχουν τη λογοτεχνία και την πραγματικότητα διατρέχοντας δρόμους παράλληλους, δημιουργώτας συζεύξεις ταυτοχρονίας.

Zourou Maria

                                         Sar(t)casm.




Ο Σαρκασμός είναι μια έννοια όπου συνήθως χρησιμοποιείται στον προφορικό και γραπτό λόγο και συνδέεται με τη χρήση του χιούμορ και της επικοινωνίας μεταξύ των ατόμων, που επιθυμούν να αναπτύξουν μια περιπαικτική ή πιο πολύπλοκη διάθεση  ανάμεσά τους.

Zourou Maria

                                         Sar(t)casm.



Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016

Ο,τι βρω. Ο,τι με βρει.







Ανδρεοσόπουλος Δ., μολύβι σε ριζόχαρτο Α4-90mg, "διψάω"
2016


Δεν επαρκούν πια τα μέσα. Δεν φτάνει μια θέληση για να γίνει η πράξη, θέλει δράση.Δεν οδηγούν πουθενά οι μετριότητες.

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ |PRESS RELEASE | ΑΒΙΟ | Opening 25 October 2016 | Beton7 Gallery

  
Το Beton7 Gallery παρουσιάζει την έκθεση
“ΑΒΙΟ” 
      


Καλλιτέχνες: Αγησίλαος Ρόμπολας,Anna Fairchild, Αλέξανδρος Γαρνάβος, Ανδρέας Γαβριλιάδης, Αννα Μαρία Σαμαρά, Βάγια Χούχλια, Γαβριήλ Φτελκόπουλος, Γεωργία Δαμιανού, Γιάννης Βγόντζας, Γιάννης Ρομπολας,Δημήτρης Ανδρεοσόπουλος, Δημήτρης Βάβουρας, Εβίτα Παγωνα, Ειρήνη Πουλιάση, Ελενα Κοτριδου, Ελίνα Γεροντη, Θεοδώρα Μιχελοπούλου,Ιωσηφίνα Μακρή, Κυριάκος Μπουρνας, Μαρί Θεοφίλου, Μαρία Ζουρου, Μαρίνα Αραβανή, Νικολέτα Τσαντίκη, Νίκος Καρναμπατίδης, Ολγα Μπόγδανου,Σοφία Πρέκα, Χαρά Τζεβελέκου, Χάρης Κόντοσφύρης, Χρυσοβαλάντω Γεωργίου, Νικόλ Οικονομίδου
Επιμέλεια εκθεσης: Lo.Ve (Long Vehicle)
Εγκαίνια: 25 Οκτωβρίου 2016, 20:00
Διάρκεια: από 25 Οκτωβρίου – 18 Νοεμβρίου 2016
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα έως Παρασκευή, 14:00 - 19:00

Η μαγεία του ανεπεξέργαστου

 Η τέχνη είναι μια πράξη ή το προϊόν αυτής, ένα αντικείμενο δηλαδή, που σκοπό έχει να αναδείξει ένα κομμάτι σοφίας.

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016

Πηνελόπη Γαίτη: « Διακειμενικές συμπληρώσεις...παράταιροι και παραφθαρμένοι ήρωες...»


Πηνελόπη Γαίτη: « Διακειμενικές συμπληρώσεις...παράταιροι και παραφθαρμένοι ήρωες...»


Μυθιστορηματικοί ήρωες που αναζητούν την ολοκλήρωσή τους  μέσα από την εξέλιξη της συνείδησής τους.....σε ένα ατερμονο ταξίδι με προορισμό την επίγνωση της μοναδικότητας του εαυτού...το μυθιστόρημα με τα κείμενα που το δημιουργούν συμβαλλει στην όλη διαδικασία κι αφήνει περιθώρια για την ανασύσταση και την εύρεση της αυτογνωσίας. Ο νους είναι πηγή ζωής και δύναμης...από αυτόν ξεκινάνε όλα και σε αυτόν όλα καταλήγουν...κι ακόμη η γνώση της ιστορίας εξελίσσει τη μνήμη και στεργιώνει το μυθιστόρημα ως αφήγηση ως διαχρονικό διάλογο διαφορετικών εποχών που ξεσκεπάζει άλλοτε με θόρυβο κι απρόσμενα..κι αλλοτε χωρίς καν μια σιωπηλή αντήχηση την εξέλιξη του ανθώπινου είδους ως συμπεριφορά σε όλες του τις εκφάνσεις....Ας μην αρνούμαστε το μέσα μας ως προέλευση,ως πορεία, ως εξέλιξη, ως καταφυγή...ας μην αρνούμαστε κι ότι προκύπτει μέσα από το μυθιστόρημα που συχνά η όλη πλοκή του κινείται γύρω από αόρατους κανόνες διακειμενικότητας, πυκνών αφηγήσεων καθώς και λογικών ,αλλά και παράλογων υπερβάσεων που έχουν μέσα τους ως πρώτη αλήθεια την ανάγνωση ιστορικών και κοινωνικών καταστάσεων. Μέσα από το μυθιστόρημα, που δεν είναι τίποτα άλλο παρά η άλλη όψη του πραγματικού κόσμου, μας αυτοσυστήνονται έστω και ως μια απλή νύξη το γκροτέσκο, το απλό, το παραφθαρμένο, το δύσμορφο, το ατελές, το απρόσιτο, το δυναμικά περίκλειστο κι ακόμη η ψευδαίσθηση, οι διακειμενικές συμπληρώσεις και οι μικρές λεπτομέρειες  που αναζητούν πρόσφορο έδαφος για να καρπίσουν και να αναδείξουν τον άνθρωπο ως φύση και αλήθεια..................................



Τροφή για σκέψη...

Πώς επηρεάζει η αρχιτεκτονική της σχολής τη δράση, την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία των φοιτητών της;



Gegen die Welt



Ανδρεοσόπουλος Δ., μολύβι σε ριζόχαρτο Α4-90mg
"λογική", 2016


Κάθε ζωντανός οργανισμός και ανόργανος, είναι τυχαία δομημένος. Τυχαία γιατί οι συνθήκες που τον διαμορφωσαν ήταν τυχαίες. Καλεί λοιπόν ο άνθρωπος τον άνθρωπο να συναγωνιστεί στο ποιος μπορεί να αντιγράψει καλύτερα ένα τυχαίο γεγονός είτε στη συμπεριφορά είτε στην απεικόνιση του, αντί να προκαλείται η σκέψη και δράση της Δημιουργίας?

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2016

Δελτίο τύπου της ομαδικής έκθεσης 'The 13th Hour' στη Last Rites Gallery της Νέας Υόρκης. Συμμετοχή της απόφοιτης του ΤΕΕΤ Χριστίνας Τζάνη.




Η Last Rites Gallery είναι στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει την πολυαναμενόμενη έκθεση ‘The 13th Hour’, στην οδό 325 W 38th Street με διάρκεια από 29 Οκτωβρίου έως 12 Νοεμβρίου, 2016. Η ένατη ετήσια ομαδική έκθεση συγκεντρώνει πενήντα τέσσερις γνωστής φήμης καλλιτέχνες, σε μια γιορτή του σύγχρονου υπερρεαλισμού.

Ένας χώρος πολιτισμού και τέχνης στην Πάτρα, της Κατερίνας Καρούλια.



Ένας χώρος συνάθροισης του χθες και του σήμερα απέναντι από τον Ναό του Αγίου Διονυσίου στην Πάτρα  αναδεικνύει και περιμένει να φιλοξενήσει παραστάσεις, εκθέσεις και δράσεις δημιουργών από όλη την Ελλάδα. Με την βαριά ιστορία του κτιρίου και όσων προηγήθηκαν ιχνηλατεί την τέχνη και παράγει πολιτισμό με την πόλη της Πάτρας για την ίδια την πόλη αλλά και με ανοικτότητα σε όλη την Ελλάδα.
Ότι έπεται είναι ένα αφιέρωμα στον πόλη-χώρο από το patranews.

Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2016

Γιατί να Σκοτώσει κανείς





 
Ανδρεοσόπουλος Δημήτρης, μολύβι σε ριζόχαρτο Α4, "η αυτοκτονία", 2016

Από την αυτόματη και αυθόρμητη γέννηση της Τέχνης - η οποία πιστεύω πως συνέβη τη στιγμή που το ανθρώπινο Ον συνειδητοποίησε πως είναι ικανό να πεθάνει-

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Ιωσηφίνα Μακρή // ECHOS IN THE DARK Vol. 1: Soundscape in Major

Soundscapes Vol. 1: Σπουδή στο λευκό χρώμα 




| Το έργο υπό κανονικό φωτισμό




| Το έργο υπό φωτισμό UV (blacklight)


Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

Εγκαίνια έκθεσης της ελληνικής συμμετοχής στη Μπιενάλε σχεδίου Osten










Από 6 έως 13 Οκτωβρίου εκτίθενται τα έργα της ελληνικής συμμετοχής στη Μπιενάλε σχεδίου Osten
Παλαιότερες πληροφορίες σε προηγούμενη ανάρτηση εδώ. 

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2016

PROJECT: ''PUZZLE'' (ΣΜΥΡΝΗ)



PROJECT: ''PUZZLE'' (ΣΜΥΡΝΗ)

(Το project βαίνει προς ολοκλήρωσή του.)
Οι αναμνήσεις μου για τη Σμύρνη προέρχονται από τις αφηγήσεις του πατέρα μου, που σε ηλικία εννέα ετών αναγκάστηκε μαζί με την οικογένειά του να την εγκαταλείψει, βιώνοντας έτσι την προσφυγιά με όσες συνέπειες αυτή είχε. Η καρδιά του πάντα χτυπούσε δυνατά όταν οι μνήμες της παιδικής του ζωής γίνονταν ελπίδα και όνειρο για επιστροφή στον τόπο, που γεννήθηκε. Κι ενώ έλεγε συχνά πως με την πρώτη ευκαιρία θα έκανε ένα ταξίδι στην πατρίδα του, ποτέ δεν το υλοποιούσε, γιατί πίστευε πως κάποτε θα γύρναγε οριστικά πίσω.
Εκεί όπου ο πατέρας μου- ως παιδάκι - τις νύχτες, ακουμπώντας απαλά τα πλήκτρα του πιάνου, έκανε επανάληψη του μαθήματος μουσικής, χωρίς να παράγεται ήχος, για να μην ξυπνήσει τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας.
Εκεί όπου ένας πίνακας σε φυσικό μέγεθος, γνωστού ζωγράφου, απεικόνιζε τον προπάππου μου Σάββα Κεσσίσογλους.
Εκεί όπουμια βαλίτσα πετάχτηκε βίαια στο πάτωμα μισοανοιγμένη και άδεια καθώς η απειλή της φωτιάς πλησίασε επικίνδυνα.
Εκεί όπου και το πιάνο, ο πίνακας και η ζωή χαθήκανε μέσα σε μαύρους καπνούς.
Στον πατέρα μου, στους προγόνους μου και σε όσους αναγκάστηκαν σε αυτήν την προσφυγή θέλησα να αποτίνω έναν φόρο τιμής και το εργαλείο, που διαθέτω για να το κάνω είναι αυτή η ταπεινή μου προσφορά μέσω της τέχνης.
Η επιθυμία εγκατάστασης μιας γλυπτικής κατασκευής στη Σμύρνη και μιας δεύτερης στην Χίο είναι ο δίαυλος επικοινωνίας σε μια αέναη συνομιλία μεταξύ δύο τόπων, στους οποίους έζησαν και ζουν οι Μικρασιάτες.
Ο τίτλος του project: ‘’PUZZLE’’ είναι τα κομμάτια που ενώνουν τις μνήμες, τα συναισθήματα, τη διαδρομή, την ιστορία, το μύθο, τα ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις, τις ρίζες, τη σύνδεση του παρόντος και του μέλλοντος με το παρελθόν, την ανάγκη του ανθρώπου για επιβίωση και αποδοχή αυτής της ανάγκης, όταν οι συνθήκες επιβάλλουν τη μετακίνηση. Η γη είναι μάνα τροφοδότης για όλα τα έμβια όντα χωρίς προκαταλήψεις, εμπάθειες, αλαζονία, χωρίς όρια. Η γη μοιράζει δεν μοιράζεται.
Όλοι είμαστε κομμάτια ενός μεγάλου παζλ. Κομμάτια που αιωρούνται διάσπαρτα στο σύμπαν και που περιμένουν να ενωθούν σε ένα αδιάσπαστο όλον. Η δύναμή μας είναι ΄΄εν τη ενώση’’ . Ας μην αφήνουμε τη σκοτεινή πλευρά του εαυτού μας , την αδύναμη και φοβισμένη ύπαρξή μας να υπερισχύει του φωτεινού εαυτού μας. Και αυτό μας αφορά όλους : και όσους προσφεύγουν και όσους δημιουργούν αυτήν την ανάγκη. Είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι όταν επιτρέπουμε την αθλιότητα να γεύεται τη διχόνοια, σαν βαμπίρ που μας πίνει το αίμα.

''Η ΝΥΜΦΗ ΤΟΥ ΕΡΜΑΙΟΥ ΚΟΛΠΟΥ'' (Τμήμα του project)