Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

ΣΜΥΡΝΗ! Το Project με τίτλο ''ΠΑΖΛ'' ''Puzzle'' της Ελένης Κεσσίσογλου



                                     



ΣΜΥΡΝΗ!   Το Project με τίτλο ''ΠΑΖΛ'' ''Puzzle'' είναι σε εξέλιξη. Είναι εξαιρετικά αφιερωμένο στους προγόνους μου. Το κάτωθι απολυτήριο του παππού μου Δημήτρη Κεσίσογλου από την Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης και στο οποίο ο ένας εκ των καθηγητών, που το υπογράφει, είναι ο προπάππους μου Σάββας Κεσσίσογλους, αφορά σε ένα από τα τρία κειμήλια, που κατέχουμε και αποτελούν πέρα από τις μνήμες του πατέρα μας Σπυρίδωνα Κεσίσογλου- το συνδετικό κρίκο ημών των απογόνων με τη Σμύρνη.
Στην κατοχή μας βρίσκονται δύο περίτεχνες ασημένιες αβγοθήκες και μιά ζακέτα της προγιαγιάς μας Σοφίας το γένος Αγνόγλου φτιαγμένη από μαλλί μερινός (εξαιρετικό κομμάτι). Προσπαθώντας να συλλέξω περισσότερες πληροφορίες για τους προγόνους μου βρήκα πως ο προπάππους μου Σάββας Κεσσίσογλους, που ήταν αστροφυσικός αλλά κατείχε και άλλα πτυχία (θεολογίας, Φιλοσοσφίας κ.α.) διετέλεσε επί μακρόν Πρόεδρος του Φιλοεκπαιδευτικού Συλλόγου ''Ομηρος'' το οποίο εξέδιδε περιοδικό επιστημονικού ενδιαφέροντος (Όμηρος) και του οποίου τεύχη μπόρεσα να βρω στη διαδικτυακή πύλη του Πανεπιστημίου Πατρών (Πλειάς). Στα τεύχη αυτά βρήκα γραπτά του προπάππου μου καθώς και δύο λογοδοσίες εξαιρετικού ενδιαφέροντος. 
Έχοντας ως βασικό άξονα για τη δημιουργία του project ότι οι αναφορά στους Μικρασιάτες έχει να κάνει κυρίως με την ενασχόλησή τους με το εμπόριο ενώ υπήρξε έντονη πνευματική ανάπτυξη και μουσική παιδεία και το γεγονός ότι τις τρείς αυτές ιδιότητες τις ταυτίζω με τον προπάππου μου (αστροφυσικός) τον παππού μου (οικονομολόγος) τον πατέρα μου (μουσική) θα προσπαθήσω να αποδώσω το έργο εστιάζοντας σε αυτά που κόμισαν στην Ελλάδα ως πρόσφυγες και σε αυτά που άφησαν πίσω τους.





ΕΛΕΝΗ ΚΕΣΙΣΟΓΛΟΥ
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου